PEMBERITAHUAN

Para pembaca boleh memesan buku yang diminati melalui nbkara.com.my atau email kepada admin@nbkara.com.my


Pembayaran boleh melalui pembayaran ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855 Alliance bank account NBkara 120340010015114 Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau admin@nbkara.com.my dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B Taman Prima Saujana 43000 Kajang Selangor


Semua penghantaraan di Semanjung akan mengunakan pos laju dan tidak dikenakan sebarang bayaran.

Senarai Harga Novel boleh anda lihat di column sebelah kanan 'HARGA NOVEL' Untuk Sabah Sarawak harus mengikut harga asal SABAH/SARAWAK penghantar adalah percuma







BUNGA DI RIMBA

BUNGA DI RIMBA
RM21/RM24

PESTA BUKU SELANGOR

PESTA BUKU SELANGOR
Di Gerai N23, SACC Convec, Shah Alam Selangor

Wednesday, October 6, 2010

HARGA CINTA 8

EMEL Mariam dibacanya berkali-kali. Dulu di universiti, dia, Mariam dan Shima bagaikan tiga serangkai. Cukup rapat, ke mana-mana pun bertiga. Kini pun rapat juga cuma keadaan sudah berubah. Dulu, sama-sama belajar di bawah bumbung yang sama, ambil peperiksaan dan keluar membeli belah bertiga. Kini, Mariam sudah ada kerjaya hebat di hotel, Shima pula menyambung pelajaran. Ambil pula tambahan bahasa asing. Masing-masing menuju arah kecenderungan sendiri.
Emel Mariam ini berbeza dari hari-hari sebelumnya. Isi emel yang lalu lebih banyak memujuknya tentang apa yang terjadi, menyuruh dia bersabar dan jangan mengambil keputusan tergesa-gesa kelak merosakkan diri sendiri. Kata Mariam, Aida anak angkat yang paling bertuah di dunia, lebih bertuah dari Nicole Ritchie!
Aida sepatutnya gembira dengan berita itu. Sekurang-kurangnya Mariam tidak pernah lupakannya. Dia antara orang terawal yang diberitahu.
Cepat-cepat Aida beristighfar dan mengurut-urut dadanya sendiri. Jangan membiarkan rasa dengki wujud dan tertanam terus. Jangan biarkan syaitan menang.
Cepat-cepat juga dia mengarang emel balasan kepada Mariam, mengucapkan tahniah di samping kembali bertanya khabar. Diselitkan juga khabar terbaru darinya. Tidak mahu terikut-ikut dengan perasaannya sendiri.
Memang hatinya rasa cemburu. Sudahlah Mariam dapat bekerja di resort lima bintang di Selatan tanah air, nasib nampaknya sentiasa menyebelahi temannya itu.
Mariam menjemputnya ke majlis pertunangannya hujung bulan depan. Bertuahnya Mariam. Dapat buat apa yang disukainya. Dapat pula bertunang. Ahhh....
Mariam turut menghantar gambar terbarunya, bergambar sekeluarga dengan keluarga bakal tunang. Bakal ibu mentua memeluk bahunya. Mariam terlentuk, manja.
Dapat dilihatnya wajah Mariam yang tambah berseri. Tentu saja wajah berseri jika dapat tunang sekacak itu. Pengurus di tempat bekerjanya, kata Mariam. Dulu bercinta dengan orang lain, putus di tengah jalan membuatkan Mariam bagai mahu mengakhiri hidup. Cinta yang disemai sejak zaman persekolahan akhirnya kecundang kerana perselisihan pendapat. Mana di sangka begitu jadinya.
Syukur, iman Mariam masih kuat dan dia kembali berserah kepada Allah.
Kini tidak sampai setahun cinta baru menjenguknya pula. Terus mereka merancang masa depan. Bahagianya Mariam.  
Bilalah dia akan segembira atau sebertuah Mariam? Adakah nasibnya untuk bertunang? Tetapi dengan siapa?
‘Seronoknya kalau dapat bertunang... Dapat cincin...,’ fikiran Aida melayang-layang. ‘Gubah hantaran cantik-cantik, hias bilik...’
Bukan Aida tidak pernah bercinta. Jatuh cinta banyak kali tetapi yang berbalas cuma dua kali. Pertama dengan rakan sekolej, tiga tahun lalu. Rashid. Tetapi teman lelakinya itu mata keranjang, dia tidak tahan. Dari menderita melawan rasa cemburu setiap hari, baik Aida cepat-cepat lari.
Terbaru, setahun lalu, Asri, lelaki yang menjadi idamannya sejak sekian lama. Rupa-rupanya Asri juga idaman beberapa orang lain. Sekali lagi Aida berundur. Dia malas berebut dan bergaduh hanya kerana lelaki.
“Yang kita minat, tidak minat kita pula.”
Begitu selalu dia bergurau dengan sahabatnya Shima. Tetapi Shima pun bakal menamatkan zaman bujangnya akhir tahun nanti. Shima dan Faizal memang sama cantik sama padan. Menurut rancangan, selepas berkahwin, Shima akan mengikut suaminya ke Jepun, berkhidmat mewakili jabatan pelancongan negara.
Tinggallah dia seorang tidak berteman.
Sebenarnya Aida malas mencari. Bercinta kemudian kecewa bukan sesuatu yang menyeronokkan. Pernah dia memikirkan untuk meminta emak sahaja mencari pasangan hidup untuknya.
Habis cerita!
Mungkin itu yang sepatutnya dilakukannya. Ini tentu saja menggembirakan hati emak.

No comments: