PEMBERITAHUAN

Para pembaca boleh memesan buku yang diminati melalui nbkara.com.my atau email kepada admin@nbkara.com.my


Pembayaran boleh melalui pembayaran ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855 Alliance bank account NBkara 120340010015114 Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau admin@nbkara.com.my dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B Taman Prima Saujana 43000 Kajang Selangor


Semua penghantaraan di Semanjung akan mengunakan pos laju dan tidak dikenakan sebarang bayaran.

Senarai Harga Novel boleh anda lihat di column sebelah kanan 'HARGA NOVEL' Untuk Sabah Sarawak harus mengikut harga asal SABAH/SARAWAK penghantar adalah percuma







BUNGA DI RIMBA

BUNGA DI RIMBA
RM21/RM24

PESTA BUKU SELANGOR

PESTA BUKU SELANGOR
Di Gerai N23, SACC Convec, Shah Alam Selangor

Friday, September 24, 2010

HARGA CINTA 4

SYAZA Hafiz dan Murni Ahmad Razlan berlari-lari anak.
“Yeyyyy! Lega kita masih sebilik... Seronoknya!”
Gembira betul si Murni. Syaza masih tercungap-cungap.
“Aku yang taruh nama kau tadi. Kau lambat sangat datang. Walaupun tidak dapat bilik hujung menghadap jalan raya macam yang kita mahu tu tapi sekurang-kurangnya kita dapat terus bersama.”
Bangga Murni bercerita tentang misinya yang berjaya. Misi yang sudah dirancang setiap kali menghadapi semester baru.
“Iyalah, itu yang penting. Yang penting kita berdua sebilik. Tak dapat bilik hujung pun tak mengapalah. Eh, siapa lagi tiga orang?”
“Mazuin dan dua lagi junior.”
Mazuin? Syaza terkenang gadis kecil molek hitam manis berasal dari Pulau Pinang. Riuhlah suasana bilik mereka nanti. Mazuin memang terkenal dengan sikapnya yang kepoh dan ceria.
Freshies?” Tanya Syaza lagi.
“Entah. Mungkin budak tahun pertama atau dua. Kalau freshies bagus juga. Boleh buli-buli.” Gurau si Murni.
“Eh, kaki buli ni tak insaf-insaf lagi?”
“Hahaha, belum!”
Syaza tahu sahabatnya itu hanya bergurau. Mereka ketawa serentak. Macam dulu-dulu. Hati Syaza berbunga gembira.
“Aku dengar gosip tadi, waktu jumpa Faz dan Emah, kita ada warden baru!”
“Warden baru? Apa jadi warden lama? Pak Hisham pergi mana?” Terbeliak mata Murni.
“Hisham... ‘Pak Hisham’ masih ada. Cuma kita dapat warden khas jaga asrama perempuan sebab tahun ini pertambahan pelajar meningkat berganda-ganda. Haiii, semua orang nak hantar anak mereka ke Kolej Semolek. Hisham tu jaga asrama lelaki saja kot... Dan lagi, aku dengar warden asrama perempuan akan ada dua orang. Siap ada assistant lagi nanti. Terlampau ramai, kenalah ada dua orang.”
“Mana Faz dengan Emah dengar gosip tu semua? Mereka masih jadi ‘anak angkat’ Makcik Kantin ke?” Syaza tergelak besar mendengar pertanyaan Murni tanpa mempedulikan orang lain yang asyik memandangnya. Dia memang mudah menjadi perhatian orang.
Teman mereka Faz dan Emah dikatakan sebagai ‘angkat angkat’ Makcik Kantin kerana kerapatan hubungan yang terjalin, bukannya betul-betul mereka diambil sebagai anak angkat.
“Itu aku tak tahulah. Mereka tu memang pandai ambil kesempatan. Baik-baik dengan Makcik Kantin, selalu dapat lauk lebih. Hahaha.”
“Wah,” sambut Murni.
“Ini kena tengok ni. Kena buat ‘penyiasatan setempat’. Lepas letak barang kita pusing-pusing dan mengintai, nak tak? Agak-agak macam manalah orangnya warden baru tu...”
“Faz sudah jumpa. Dia kata muda sangat orangnya. Mesti belum kahwin lagi, dia katalah...”
“Baru graduate kot. Belum kahwin? Hah, ini sudah bagus. Bolehlah Pak Hisham tu mengorat! Hahaha... Pak Hisham tu mana boleh tengok ‘dahi licin’.”
Sebelah mata Murni sengaja dikenyitkan. Wajahnya tampak nakal sekali.
“Ish... kau ni... tak baik buat-buat cerita. Kata semester lepas dah berazam nak jadi perempuan Melayu terakhir, yang baik, sopan santun segala...”
“Hehe.... okey... okey... Nasib baik kau ingatkan fasal azam aku tu... Aku pun dah lupa. Eh, by the way, kau tu kenapa lambat hari ni?” Murni memperlahankan langkahnya. Sahabatnya itu sudah berjanji untuk datang awal dan sama-sama ‘berebut’ bilik. Tetapi kenapa dia lambat? Setahu murni, Syaza tidak begitu sikapnya. Syaza temannya yang setia pada janji dan paling pantang jika orang memungkiri janji. 
Sorry ya. Ada hal sikit sebenarnya...” Pendek jawapan Syaza.
“Hal apa?”
“Aduh, beratnya beg aku! Eh Murni, itu Mazuinlah. Dia tahukah dapat sebilik dengan kita?”
Syaza menukar topik cerita mereka. Murni menyedarinya, hatinya sedikit kecewa kerana pertanyaannya tidak dijawab.  
“Jom kita ajak Mazuin rebut katil dulu sebelum freshies! Jom!”
Pantas Syaza melambai-lambai ke arah Mazuin yang juga membawa beg besar seperti mereka berdua. Dia lega melihat Mazuin. Kemunculan yang umpama menyelamatkannya dari menjawab soalan Murni.
Beg yang dibawa cukup berat tetapi Syaza memaksa dirinya berlari-lari anak ke arah Mazuin. Dia harap Murni tidak akan bertanya lagi.

No comments: