PEMBERITAHUAN

Para pembaca boleh memesan buku yang diminati melalui nbkara.com.my atau email kepada admin@nbkara.com.my


Pembayaran boleh melalui pembayaran ke account no.

Maybank Norhayati Berahim 164267408855 Alliance bank account NBkara 120340010015114 Segala maklumat pembelian/transaksi perlu di e-mail kepada nbkara@yahoo.com atau admin@nbkara.com.my dan jangan lupakan sertakan alamat pembeli atau dengan menggunakan wangpos/cek/kiriman wang yang dialamat kepada

D26-GB Jalan Prima Saujana 2/B Taman Prima Saujana 43000 Kajang Selangor


Semua penghantaraan di Semanjung akan mengunakan pos laju dan tidak dikenakan sebarang bayaran.

Senarai Harga Novel boleh anda lihat di column sebelah kanan 'HARGA NOVEL' Untuk Sabah Sarawak harus mengikut harga asal SABAH/SARAWAK penghantar adalah percuma







BUNGA DI RIMBA

BUNGA DI RIMBA
RM21/RM24

PESTA BUKU SELANGOR

PESTA BUKU SELANGOR
Di Gerai N23, SACC Convec, Shah Alam Selangor

Tuesday, March 8, 2011

BUNGA DI RIMBA 5







5


Taufik membelek barang dalam beg sandangnya lalu tersenyum puas setelah yakin semuanya ada. Hatinya cukup teruja untuk melakukan aktiviti pertama mereka setelah tamat pengajiannya di kolej terkemuka di Kuala Lumpur.
Telefon bimbitnya berbunyi lantas Taufik melihat sekilas nama si pemanggil. Sebaik sahaja melihat nama yang tertera, Taufik tersenyum gembira.
Yup my dear, I dah siap.”
Ucap Taufik apabila suara Dila kedengaran di hujung talian.
“Okey… kalau macam tu, kami akan terus ke rumah you. Kami semua dalam perjalanan ni.” Terang Dila.
Suaranya kedengaran begitu ceria. Saat-saat yang dinanti akhirnya telah tiba.
“Oh… jadi I saja yang lambat?”
Soal Taufik tidak puas hati. Dia sangka dialah yang paling awal bersiap.
“You orang kedua lambat. Yang paling lambat, Yusri. Kami telefon, dia tadi baru je nak mandi.”
Jelas Dila. Kedengaran tawa kecil gadis itu di hujung talian. Taufik tersenyum puas, bermakna dia masih mendahului Yusri.
‘Yusri, kau memang lembap la…’ Bisik hati Taufik.
Walaupun Yusri merupakan sahabat baik Taufik dari zaman kanak-kanak lagi, perasaan cemburu pada jejaka itu tidak dapat dikikis. Seperti sudah bertatu dalam hatinya.
Kedua-dua keluarga mereka sudah lama bersahabat. Mereka membesar bersama-sama. Namun semakin dewasa sikap mereka jauh berbeza, Yusri seorang yang pendiam. Apabila bersama rakan-rakan, dia lebih banyak mendiamkan diri dan hanya menjadi pemerhati gelagat rakan-rakannya.
Berbeza dengan Taufik yang lebih bersikap terbuka dan peramah. Kerana itulah nama Taufik sering meniti di bibir wanita di kolej mereka. Selain memiliki wajah yang kacak, status Taufik sebagai seorang anak ahli perniagaan yang berjaya menambahkan lagi kelebihan dalam dirinya.
Yusri jika dilihat dari segi rupa, dia kalah di tangan Taufik yang ternyata jauh lebih kacak. Namun jika diamat-amati, wajah Yusri masih dalam golongan lelaki yang memiliki wajah yang menarik. Matanya yang tajam dan menawan mampu membuatkan hati gadis yang memandang terpaku dan mungkin akan ada yang jatuh cinta.
Sesekali jika Yusri tersenyum, mampu membuatkan sesiapa sahaja menatapnya tanpa rasa jemu.



Taufik mendekati Toyota Alphad yang baru sahaja sampai di pekarangan rumahnya. Dia tersenyum lebar apabila melihat kelibat Dila turun dari MPV tersebut.
“Kenapa lambat?” Soal Taufik sambil memaut pinggang ramping Dila.
“KL... Biasa la, jalan sesak sana sini. Mana Yusri?”
Soal Dila sambil matanya melilau mencari susuk tubuh Yusri.
Jika selama ini rakan-rakannya tergila-gilakan Taufik, tetapi berbeza dengan Dila. Dalam ramai-ramai rakan Taufik, hatinya tertarik pada Yusri yang pendiam itu. Tetapi kerana sikap Yusri yang pendiam itulah menyebabkan dia mula putus asa menanti dan akhirnya dia menerima cinta yang dihulurkan oleh Taufik.
 “You bukan nak tanya I sihat ke tidak. You cari Yusri pula. Kenapa? You syokkan Yusri ke” Soal Taufik. Nadanya sedikit keras.
Soalan Taufik sebentar tadi disambut dengan ilai tawa oleh rakan mereka yang lain.
“Ala Taufik… Kalau Dila tak mahu kat kau, aku ada ni… kau jangan risau.” Sampuk Linda mengusik.
“Amboi, awak ada hati kat Taufik ya?”
Marah Harun. Sakit hatinya mendengar gurauan buah hatinya itu.
Linda tergelak besar melihat wajah cemburu Harun.
“Sayang… jangan marah. Lin gurau aje. Lin bukan nak sangat dengan Taufik ni. Lin nakkan harta dia aje! Nanti bila Lin dah dapat harta dia, kita boleh kongsi.” Usik Linda
Gurauan Linda mengundang tawa rakan-rakan yang lain. Mereka tahu Linda sekadar bergurau. Keluarga Linda apa kurangnya. Memiliki empayar perniagaan yang besar yang sudah tentu akan menjadi miliknya suatu hari nanti memandangkan hanya dia satu-satunya waris keluarganya.
Harun turut sama tersenyum. Dia yakin hati Linda tidak akan berubah.
“Mana Yusri ni?”
Soal Jason yang turut sama menunggu. Jam tangannya direnung seketika.
Melihat gelagat rakan-rakannya yang sudah berpunya, sedikit sebanyak membuat hatinya cemburu.
“Hah! Itu pun Yusri!” Jerit Linda gembira.
Dari jauh kelihatan Yusri yang hanya ber-T-shirt hitam dan berseluar jean lusuh menghampiri mereka. Rumah Yusri berdekatan dengan rumah Taufik, sebab itu Yusri datang hanya berjalan kaki.
Kalau sesiapa yang tidak mengenali Yusri pasti menganggap dia anak orang biasa-biasa, memandangkan cara pemakaiannya yang amat sederhana dan cara hidupnya yang langsung tidak menunjukkan bahawa dia dari keluarga yang berada.
Sebelum ini jika mahu ke kolej, dia lebih selesa menumpang Taufik ataupun memandu kereta buruknya daripada menggunakan kereta mewah yang tersadai di rumah. Dan kerana sikap sederhananya itu, kebanyakan rakan sekolejnya langsung tidak tahu bahawa Yusri adalah anak Datuk Daim yang menerajui syarikat perkapalan terbesar di Malaysia.



No comments: